Van Fowey naar Dartmouth en verder - Reisverslag uit Saint-Vaast-la-Hougue, Frankrijk van Morgan Fay - WaarBenJij.nu Van Fowey naar Dartmouth en verder - Reisverslag uit Saint-Vaast-la-Hougue, Frankrijk van Morgan Fay - WaarBenJij.nu

Van Fowey naar Dartmouth en verder

Door: W

Blijf op de hoogte en volg Morgan

23 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Vaast-la-Hougue

Van Fowey zijn we weer teruggekeerd naar Dathmouth en daar een dagje gelegen. Vervolgens zijn we met stralend windstil weer naar Alderney gevaren. Windstil dus alles op de motor. Het is al twee weken prachtig weer met stralende zon iedere dag weer. In Alderney een boei opgepikt en lekker gebbq. Rondmiddernacht windkracht 4 uit het Oosten en vanuit die richting is de haven open naar zee. Hobbelen dus en midden in de nacht een extra lijn aan de boei gemaakt. Daags daarna naar Cherbourg en ook daar weer een rustdagje. Nu in St Vaast. Deze plaats is beroemd om zijn oesterbedden. Met laag water worden die beestjes geoogst en behandeld en zo. Mooi om te zien. Morgen weer verder maar het doel is nog niet vastgesteld. Kan/mag geen foto's meer plaatsen. Heb wel nieuwe fotoruimte besteld maar niet gekregen dus dat lukt nog ff niet. Houden jullie tegoed.
Groet uit een zeer zonnig St Vaast. Blijft nog een paar dagen zulk mooi als nu beloofd meteo France.

W

• 24 Juni 2014 - 07:50

Bauk:

Ik vroeg me al af waar alle mooie plaatjes bleven.wat een verkeerde zuinigheid. Heerlijk dat jullie mooi weer en mooie plekken hebben (misschien iets meer wind af en toe gewenst?). hier is een milde hollandse zomer (heb ik eerlijk gezegd niets tegen).
    de echte warmte laat nog op zich wachten, maar het is heerlijk lang licht. Wanneer komen jullie ongeveer weer in Nederland? (of wil je daar nu niet aan denken?)
    Bauk

• 24 Juni 2014 - 10:19

Louis Van Wijhe:

Hoi Hans en Werner,
    Leuk te lezen over jullie ontmoetingen met de dolfijnen.
    Werner als je de GHA en LHA van je zonswaarnemingen wilt uitrekenen kun je de tabellen vinden op www.backbearing.com Daar vind je de Sunalmanac en de Sight Reduction Tables voor elke dag. Ik heb ook een aantal keren een reeks waarnemingen gedaan en reken ze vandaag thuis uit.
    Piey, Ben en ik hebben een voortreffelijke tocht achter de rug en genieten nog na. Ik hoop dat jullie nog vele mooie dagen tegemoet gaan.
    Groet, Louis.

Morgan

Begin mei vertrekt Morgan le Fay voor een drie maanden durende zeilreis rond Engeland. Het idee is om tegen de klok in, het rondje te maken. Eerst naar de oostkust en vervolgens de Orkney's bezoeken. Daarvandaan richting de Outer Hebrides varen en verder langs de westkust van Schotland, Wales, Island of Man, Oostkust van Ierland, Westkust van Cornwall, Scilly Islands en daarvandaan weer richting Nederland

Actief sinds 13 Dec. 2009