Nu mooi weer op de Scilly eilanden - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Morgan Fay - WaarBenJij.nu Nu mooi weer op de Scilly eilanden - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Morgan Fay - WaarBenJij.nu

Nu mooi weer op de Scilly eilanden

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Morgan

11 Juni 2014 | Nederland, Dordrecht

Maandag naar de Helford river gevaren ne aan een mooring gelegen. Deze keer zijn we wel aan lang geweest in tegenstelling tot de beide keren hiervoor. Het was koud en het regende. In onze zeilpakken in het bootje alles een beetje nat . De voorspelling voor de volgende dag was zuidwesten wind 5 tot 6 later afnemend. voor de volgende dag west 5. het was dus beter om toch te vertrekken. Bij het terugvaren met het bootje zat er groot Engels jacht omhoog omdat ze een te kleine mooring in ondiep water hadden genomen. Het zag er wat kouwelijk uit de bemanning in pakken in de kuip en waarschijnlijk pas om 24.00 weer drijvend.
Half zes de volgende ochtend eruit. Flinke wind wel bezeild tot aan St Mary's. Bij aankomst in St Mary pool was het behoorlijk vol en stond er een flinke deining. Bij het oppikken van de mooring raakte ons anker net de zeereling van een Engelsman voor ons. We hadden ons enigszins verkeken op de afstand tussen de moorings. We hebben het de volgende ochtend met de schipper geregeld. Een kleine domper maar weer wat geleerd. Nu schijnt de zon en wachten we op hoogwater om naar de kant te varen en water in te nemen. Daarna een ankerplaats uitzoeken.
De stemming aan boord is prima en we genieten van de komende dagen mooi weer hier.
groet Hans

• 16 Juni 2014 - 13:01

Tjitte En Janet:

Hey Hans en Werner,

We waren benieuwd waar jullie waren, zagen jullie op marinetraffic in Fowey liggen. Wij liggen inmiddels aan de westkust van Zweden, in Fjallbacka. Zijn in 1 x naar de Noorse grens gevaren en hoppen nu met hele kleine hopjes zuidwaarts.

Jammer genoeg komen we jullie dit jaar dan weer niet tegen. Lijkt ons leuk om in NL weer eens wat af te spreken.

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Veel zeilplezier en een goede vaart!

Groet

Tjitte en Janet

• 03 Augustus 2014 - 00:16

Johan De Smet:

Wist niet dat jullie een blog hadden. Leuk van jullie te lezen.Dag na de bbq op Morgan ook naar Helford gevaren. Volgende dag de zee op maar windkracht 7 vond ik toch wat veel om op te kruisen naar de Scilly s Heb ik een dag of 2 later gedaan. En van daar Bretagne, Spanje enzovoort.
    Groetjes
    Little Tuk

Morgan

Begin mei vertrekt Morgan le Fay voor een drie maanden durende zeilreis rond Engeland. Het idee is om tegen de klok in, het rondje te maken. Eerst naar de oostkust en vervolgens de Orkney's bezoeken. Daarvandaan richting de Outer Hebrides varen en verder langs de westkust van Schotland, Wales, Island of Man, Oostkust van Ierland, Westkust van Cornwall, Scilly Islands en daarvandaan weer richting Nederland

Actief sinds 13 Dec. 2009